My seveřané jsme zvyklí na dlouhé noci. Rádi je trávíme analyzováním cookies, můžeme vám pak web přizpůsobit, jak říkáme, na tělo. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
zavřít
Více informací

Aktuality

Nordic Telecom měl v březnu o pětinu vyšší provoz ve všech svých provozovaných sítích

07.04.2020

Nordic Telecom v souvislosti s aktuální pandemií koronaviru zaznamenal v březnu o více než 20 procent vyšší provoz ve své 5G-ready síti a také ostatních partnerských sítí. Velká část zákazníků využívajících internet od Nordic Telecomu totiž od 12. března pracuje z domova, a využívá proto internetové připojení mimo jiné k videohovorům, videokonferencím nebo sdílení dokumentů. Na zvýšení provozu v síti se zásadně podílí i domácí studium žáků a studentů, kteří také k výuce ve zvýšené míře využívají internet.

„Denní datový tok v síti se postupně zvýšil o více než 20 procent v porovnání s obdobím před zavedením vládních epidemiologických opatření. Změnilo se také celkové vytížení sítí v průběhu dne. Zatímco dříve jsme špičku registrovali ve večerních hodinách (mezi 18:00 a 23:00), nyní špička začíná již kolem 10:00 ráno a končí až před půlnocí,“ vysvětluje Lukáš Vejrych ze společnosti Nordic Telecom.

Nordic Telecom dosud nezaznamenal v souvislosti se zvýšenými nároky na kapacitu sítě žádné závažnější ani dlouhodobé výpadky internetu. I přesto operátor přistoupil k posílení velmi vytížených částí sítí, aby udržel 100% funkční služby i ve špičkách.